Digitális univerzalista tartalom- és reklámvállalat 2002 óta a márkák szolgálatában.
Programmatic receptre
Hozzávalók: programozott hirdetésvásárlás, natív megjelenítés, dinamikus kreatívok.

Feladatunk:

A Dr. Oetker sütésben magasan piacvezető. Stílszerűen fogalmazva: már nem nagyobb szeletre vágyik a tortából, hanem nagyobbra szeretné sütni az egész tortát, vagyis fő célja a fogyasztói szokások formálása, a sütés népszerűsítése. Ennek eszköze 2011. óta  a Sütnijó.hu receptmagazin (www.sutnijo.hu) a hozzá kapcsolódó kampányokkal. Ügyfelünk elvárása alapján feladatunk vásárolt médián keresztüli minőségi forgalom terelése volt az oldalra – alacsony visszafordulási arány és magas weboldalon eltöltött idő mellet.

A kampányinnováció egy mondatban:
Elsőként Magyarországon mixelj össze három eszközt: az olcsó és remek célzást lehetővé tevő programmaticot, a nagyobb bevonódást eredményező, tartalmi kinézetű formátumokat alkalmazó natív hirdetéseket és a bannerkiégést kivédő, több száz hirdetésvariánst lehetővé tevő dinamikus kreatívokat!

Hozzávalók:

  • Végy egy kampánycélt: forgalomterelés a Dr. Oetker Sütnijó oldalára.
  • Válaszd ki a hozzávalókat: programozott hirdetésvásárlás; dinamikusan változó hirdetésvariánsok; reklámszöveg helyett tartalom, azaz receptek.
  • Gondosan keverd össze az alapanyagokat: használj open RTB-t a nagyobb elérésért és pontosabb optimalizálásért. Jeleníts meg több száz receptet dinamikus bannereken keresztül anélkül, hogy egyenként le kellene gyártani őket. A banner fix részei: logó, rövid kampány üzenet, CTA gomb; dinamikus elemei: a landing oldalból behúzott receptek – recepthez tartozó kép, recept címe, recept rövidített leírása.

Miért úttörő a fenti megoldás? Bár már itthon is elérhetőek a jellemzően médiacégek által használt automatizált, natív hirdetéseket kiszolgáló rendszerek, de arra még nem volt példa, hogy nem ezeken a platformokon – vagyis nem híroldalakon cikkek alatti ajánlóban megjelenítve –, hanem bármilyen website-on, a megszokott display zónákban, sztenderd IAB formátumokban fussanak tartalomalapú, dinamikusan változó reklámok.

A kampány során a DataXu programozott hirdetési szolgáltatását, a Dynamic Advert Optimizer rendszerét és a Dr.Oetker receptjeit használtuk. A megjelenéseket és hozzájuk tartozó magyarázatokat jobb oldalon a LINKEK alatt találod.

Eredmények számokban:
A szokványos display kampányokhoz képest egy nagyságrenddel magasabb, 1 %-os átkattintási ráta, azaz érdeklődő internetezők, akik már a bannerhelyeken is számukra érdekes tartalommal találkoztak.
A kampányidőszak alatt az oldalon megszokottnál 10 %-kal több időt, 1 perc 28 másodpercet töltöttek a látogatók, vagyis a dinamikus-programmatic-natív kampányból érkező látogatók sokkal affinisabbnak bizonyultak az oldal tartalmára. Ezt alátámasztja az is, hogy a kampányidőszak alatt csupán 17.33% volt az oldalt meglátogatók visszafordulási aránya az amúgy jellemző 19,49 %-hoz képest.

Ismerj meg minket!
Laca back office manager
#laca #partizan #hazonkivul