Marketing cél:
MPL Posta Pont ismertség- és relevanciaépítés a fiatalabb célcsoportokban. A 15-25 éves korosztály számára az online vásárlás természetes, mindennapi jelenség. Szerettük volna, ha a fiatalok a Posta Pontok szolgáltatásaira is potenciális lehetőségként tekintenek, ha csomagküldésre vagy -átvételre kerül a sor életükben.
Kommunikációs cél:
A bevésődést segítendő, érzelmileg is bevonó módon mutassuk be és magyarázzuk el a Posta Pontok használatának előnyeit a fiatalabb korosztály számára.
Megvalósítási koncepció / stratégia:
A célcsoport megszólításához nem pusztán azért használtunk influencereket, mert hitelesebbek az általuk közölt információk, hanem mert a relevanciaépítéshez – hogy valóban megismerjék, és ezáltal relevánsnak érezhessék a maguk számára – minél többet kell tudnunk a szolgáltatásról elmondani, bemutatni a fogyasztóknak. Ehhez az influencer marketing a legtöbb hirdetési “eszköznél” alkalmasabb.
Kihívás volt viszont, hogy olyan mechanizmust dolgozzunk ki, aminek segítségével kizökkentjük, kiemeljük a véleményvezéreket a mostanra már-már megszokott, sok influencernél rutinná, “leckefelmondássá” vált marketingkommunikációból. IGAZI érzelmeket szerettünk volna a szolgáltatás kommunikációjához és így magukhoz a Posta Pontokhoz kapcsolni – ezzel növelve a hitelességet és építve az elköteleződést.
A megoldás egy tipikusan internetes jelenség, az unboxing felhasználása volt, amelynek kapcsolódását a csomagküldés szolgáltatással nem kell külön ecsetelni. (Sok tízezer házilag készített unboxing videó érhető a YouTube-on, amelyben a készítő „dokumentálja” valamilyen várva-várt csomag kibontásának örömteli, olykor ceremoniális pillanatát.) Ezzel elcsíptük a csomagküldés szolgáltatás használatának valódi érzelmi csúcspontját, és kisajátítottuk ezt a „platformot” a kommunikációban a Magyar Posta számára.
A koncepció kulcseleme volt még, hogy nem egy, hanem sok influencert alkalmaztunk, akik egy lineáris történetvezetésű unboxing chain videósorozatot készítettek. A vloggerek a láncolatban egymás után sorban mindig a következőt ajándékozták meg az MPL által finanszírozott meglepetés ajándékokkal, a csomagot mindig egy-egy Posta Pontra küldve el. Az ajándék kitalálása rajtuk múlott, és mivel ismerték egymás munkásságát, ezért legtöbbször igazán sikeres ajándékötletek születtek. Így a kibontásnál, azaz az unboxing során valódi érzelmeket láthattunk (meglepődés, meghatódás, hála, öröm stb.).
„Ó,
jessz, ó, mama!
Bizony…
Bakker…..
ez egy HTC Vive!
Köszönöm…
Zsííír!”
A videókban természetesen mindig elhangzottak a Posta Pontra küldés fő előnyei, azaz hogy nem kell otthon rostokolva várni a futárt, hanem a címzett bármikor és a számára kedvező ponton (Posta, CBA, MOL töltőállomás) fel tudja venni a csomagot.
Platformválasztás indoklása:
Az influencer marketing segítségével a csomagküldés témája jól megfogalmazható és körüljárható. A különböző területeken jártas véleményvezérek a saját személyiségük, csatornájuk és a követőtáboruk igényeinek megfelelően dolgozhatták fel a témát, amely még közelebb hozta a márkát a nézők számára, és könnyen befogadhatóvá tette az üzenetet.
A kiválasztott influencerek saját ötleteiket megvalósítva vettek részt a kampányban, így őszinte és valóban meggyőző tartalmak születtek. Mesterkélt és megrendezett jelenetek helyett valódi érzelmeket láttunk a videókban, ez a márkát, a kampányt és a szolgáltatást is hitelessé, megbízhatóvá és emberközpontúvá tette.
A kampányban a Post for Rent influencer platformmal dolgoztunk együtt.
Eredmény számokban:
A kampány egy Magyarországon eddig soha nem látott méretű és komplexitású influencer aktiváció formájában valósult meg, amely több, mint 750.000 felhasználót ért el, és több mint 54.000 interakciót generált.
A számok tekintetében a kampány abszolút sikerrel zárult, a becsült megtekintés számokat 50%-kal, több mint 280.000 megtekintéssel teljesítettük túl. Az egyes tartalmak megítélése a lájkok és a kommentek alapján teljes mértékben pozitív volt. Számos a témában releváns diskurzus született, a relevancia mellett a márkaismertség és a már meglévő fogyasztók körében a márkahűség is láthatóan erősödött.
- 10 influencer
- 10 egyedi tartalom
- 770k elérés
- 1,8k komment
- 44,4K interakció
- 3,5 millió megtekintett perc